יום שישי, 30 בספטמבר 2011

פניה לנופשים בחג

אמי גרה ועובדת באירוח כפרי בישוב קטן בגליל. בסופי שבוע ובעיקר בחופשים היא עובדת מסביב לשעון בשביל לקבל את פני האורחים, לעזור ולהענות לבקשותיהם.
גם הפעם, כמו תמיד, היו אורחים שעברו את הגבול. נמאס לי לראות אותה עצבנית מטורטרת ופגועה בגלל חוצפה וטמטום של אורחים. ואני בטוחה שהיא לא לבד.
אני רוצה לשוב ולהזכיר כמה דברים לגבי נופש ואירוח ואני מאד אשמח אם דברי יופצו הלאה. אפילו אם אורח אחד בקצה השני של הארץ יחשוב שניה לפני שהוא עושה דבר מגעיל או אסור וימנע מלעשותו, אשרי.

בבואכם לאירוח כפרי - הנכם אורחים. אמנם כן, אתם משלמים עבור השירות והשימוש במקום, אבל אתם עדיין אורחים וככאלה עליכם להתייחס בכבוד למארחים, ולכבד את כללי המקום אשר בדרך כלל נמסרים הן בכתב והן בעל-פה.

על-פי רוב אירוח כפרי נמצא בתחומי ישוב שחיים בו אנשים. תושבי המקום הם המארחים העקיפים שלכם. גם בהם ראוי להתחשב ולהתייחס אליהם יפה במקרה שנוצרת אינטראקציה.

העובדה כי שילמתם על האירוח לא הופכת את הצוות לעבדים נרצעים שלכם, ולא הופכת את הציוד בחדר לרכושכם.

בלי שום קשר למעמד נותן שירות מול לקוח, יש כמה דברים שהם בזויים בכל מקרה: שקר, סחטנות, זלזול, וונדליזם. לא ברור לי מה גורם לאנשים להביא התנהגויות כאלה למקומות שבהם אמורים להשיב את הנפש ולהנות.

כדאי לברר מראש לאן אתם באים ולהקשיב טוב למה שאומרים לכם בעת ההזמנה, כדי לא לבוא אחר-כך לדרוש דברים שאין, לא היו ולא הובטחו במקום שאתם מתעתדים להתארח בו. המארחים לא יבנו לכם ג'קוזי רק כי ציפיתם שיהיה, ולא מגיעה לכם הנחה כי חשבתם מיוזמתכם שהחדר יהיה יותר גדול.

כל בעיה שמתעוררת, או אי-הבנה שנוצרת, אפשר לפתור בדיבור רגוע ובהקשבה. הטחת עלבונות והוצאת עצבים לא יביאו לפתרון מהר יותר או טוב יותר מדיבור שליו.

אם זה לא מתאים לכם, ואתם לא יודעים להיות אורחים, תשארו בבית. תמיד בחגים יש רשימת המתנה. לא תחסרו לנו.

שיהיו לכולנו חגים שמחים וחופשות נעימות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה